VÅRA VANLIGASTE FRÅGOR OCH SVAR


Jag fick inte det jag beställde, vad gör jag nu?

Åhh nej! Kontakta vår support och bifoga din orderbekräftelse tillsammans med en bild av beställningen du fick sålöster vi det såklart! <3


Jag har problem med att avsluta ordern med Klarna?

Nej, vad tråkigt!! Tyvärr måste du kontakta Klarnas kundtjänst om detta men de hjälper dig gärna. https://www.klarna.com/se/kundservice/


Hur lång är leveranstiden?

Vi arbetar vanligtvis mycket snabbt på lagret och försöker alltid göra vårt bästa för att skicka beställningarna redan samma dag eller senast dagen efter. Sedan är det upp till posttjänsten. Så håll tålamodet uppe så kommer det att komma väldigt snart! Vanligtvis 1-2 dagar om du beställer från Sverige. :)


Jag har inte fått min beställning. Saknas det eller är det bara försenat?

Om du har beställt ett större paket kan du se ditt DHL-spårningsnummer i din orderbekräftelse. Klicka på det för att se var ditt paket är just nu. Om du saknar spårningsnummer eller inte hittar det så maila customerservice@lohilofoods.com så hjälper de dig att kontrollera det. :)


Jag fick ett trasigt paket / produkt!

Men nej!!! Kontakta oss här så hjälper vi dig med ett nytt!


Jag beställde fel saker eller ändrade mig, kan jag gör något?

Japp! Om sändningen inte har skickats ännu kan du ändra den själv på lohilo.com genom att logga in och gå till "beställningsinformation". Eller kontakta oss så hjälper vi dig.


Jag skrev av misstag fel adress så att det skickades fel, vad ska jag göra?

Det går att höra av sig till PostNord och ändra adress men då kan det tillkomma en kostnad om ca 200kr som vi behöver debitera dig i efterhand.


Jag hämtade inte ut min beställning i tid, vad gör jag nu?

Åhh nej vad synd :(! Vår policy är att om du inte hämtar din beställning i tid - så kommer du tyvärr inte att få en ny. Du måste helt enkelt beställa den igen. Paketet kommer att gå i retur till oss och det kostar oss ca 150kr som vi behöver dra av din återbetalning.
Om paketet är mycket sent pga ett leveransproblem och det är därför du inte kunde hämta ut det, då kommer vi naturligtvis att lösa det åt dig :)!


Jag har flyttat och jag måste byta adress...Men hur?

Logga in på ditt konto på och ...Voila! Där kan du ändra din adress.

Kan jag skicka tillbaka min beställning?

När det gäller mat, till exempel drycker och tuggummi, kan du inte skicka tillbaka det på grund av hygieniska skäl. När det gäller kläder kan du, men du ansvarar själv för fraktkostnaden. När kläderna är tillbaka i vårt lager får du din återbetalning.

Men kan jag byta kläder till en annan storlek, färg eller returnera dem?

Jo det kan du! Du kan läsa exakt hur du gör i kategorin Returer & Byten.


Varför står det "Alvestaglass AB" och inte Lohilo på min beställning?

Det kan vara lite förvirrande men det beror på att Alvestaglass äger Lohilo. Vi håller på att ändra det, så ingen blir för förvirrad :D


Hur är det med extra avgifter för internationella transporter?

Det kan finnas ytterligare avgifter för internationella transporter. Dessa bestäms av landets lokala tullkontor och inkluderar avgifter som godkännande avgifter, tull, varor och tjänster skatt (GST) och andra skatter.

Vi har ingen kontroll över dessa avgifter och därför rekommenderar vi dig alltid att kontakta ditt lokala postkontor / myndigheter / tull om du är osäker på vilka lokala avgifter som kan läggas till i din beställning.




VIKTIG INFORMATION TILL ALLA VÅRA HÄRLIGA NORSKA KUNDER <3

Vi levererar för närvarande inte till Norge. Norge har ett särskilt och strikt skatte- och import system när du köper från ett EU-land (Sverige). Detta innebär att alla inköp beskattas enligt importlagen. Dessutom läggs en 25% moms (MVA) till din beställning och en liten kostnad för tullhantering och vård. Tyvärr finns det ingen väg runt dessa kostnader och vi är så ledsna för det här. Vi arbetar med en lösning <3

Du kan läsa mer om norska regler och moms på https://www.grensetjansten.com/
Logga in

Choose your country