KÖPVILLKOR
ATT HANDLA PÅ LOHILO.SE
Här har vi sammanställt information om bland annat betalning, leverans och ångerrätt. Allt för att göra ditt köp så enkelt, säkert och smidigt som möjligt. Vi arbetar ständigt med att utveckla vårt sortiment med hänsyn till kvalité, smak och hållbarhet. Saknar du någon produkt i vår webshop eller har du en idé på hur vi kan utveckla befintliga produkter? Då får du mer än gärna höra av dig till vår support så kan vi ta med oss detta inför framtida produkter.
REGLER & VILLKOR
Denna webbplats lohilo.world ("Webbplats") drivs av LOHILOFOODS AB, moms SE556740705001 (kallad LOHILO / vi / vår / oss). Dessa allmänna villkor gäller för all användning av webbplatsen och webbshopen. LOHILO förbehåller sig rätten att ändra villkoren med tiden. Den nuvarande versionen av de allmänna villkoren är de som är tillgängliga på webbplatsen.
OM LOHILO.SE
Allt innehåll på webbplatsen och webbshopen, inklusive mönster, text, illustrationer, fotografier, logotyper, bilder och film, är LOHILOs eller dess innehållsleverantörs immateriella rättigheter och alla varumärken och / eller företagsnamn som nämns, visas eller på annat sätt anges på webbplatsen ägs deras respektive ägare. Webbplatsen och webbshopen och deras innehåll får endast användas för personliga, icke-kommersiella ändamål.
Ingenting som finns på Webbplatsen eller Webshopen bör tolkas som att underförstått, otillbörligt eller otillåtet, ge någon licens eller rätt att använda material som förekommer på Webbplatsen, förutom i den utsträckning som tillåts enligt lag, utan vårt skriftliga godkännande eller skriftligt godkännande av en tredje part som kan äga rättigheterna till materialet som visas på webbplatsen. Webshopen och dess innehåll tillhandahålls på grundval av "som det är" utan några garantier av något slag, varken uttryckligt eller underförstått, inklusive med avseende på lämplighet för ett visst syfte och om webbshopens verksamhet eller innehåll. LOHILO avstår från alla garantier, uttryckta eller underförstådda, i den utsträckning som tillåts enligt gällande lagar. LOHILO frånsäger sig allt ansvar för alla skador som uppstår på grund av användning eller oförmåga att använda Webshop.
HANDLA PÅ LOHILO.SE
KÖP
Vid beställning över Internet gäller avtal om köp först när du har erhållit en orderbekräftelse från LOHILO via e-post. Bekräftelsen sker senast 24 timmar efter att beställningen mottagits. Får du ingen bekräftelse, om något är fel eller om du vill ändra din beställning vänligen kontakta oss.
För att handla på lohilo.world behöver du vara 18 år eller ha målsmans medgivande.
I kassan får du valet att acceptera erbjudanden från oss. Du kan när som helst ångra dig genom att följa länken som är tillgänglig i varje email eller sms.
Betalning sker via Klarna och följande betalsätt erbjuds:
- Få först. Betala sen.
- Direktbetalning
- Betala med kort
- Dela upp
För att se fullständiga villkor och och eventuella extraavgifter, läs mer på Klarnas hemsida.
PRISER
Alla priser som anges på hemsidan inkluderar svensk mervärdesskatt på 12% (livsmedel) och 25% (kläder, accessoarer etc). Avgifter och skatter kan tas ut av myndigheterna i mottagarlandet beroende på lagstiftningen i det landet. Sådana avgifter ska betalas av kunden. LOHILO kan inte informera kunden om dessa avgifter då kunden är ansvarig för administrationen och betalning av sådana avgifter.
Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera priser och kampanjpriser.
LAGER & VAROR
Lagersaldon uppdateras kontinuerligt på hemsidan. När du har gått till kassan så reserveras din vara i 10 minuter. Vi reserverar oss för eventuella saldofel. Vi kan när som helst återkalla en vara om vi anser att det är nödvändigt.
Bilder på webbplatsen är endast avsedda för illustration. Var medveten om att färgerna på varor som visas på webbplatsen beror på flera faktorer, till exempel dina bildskärmsinställningar. Du hittar en beskrivning av produktdetaljer och vad som ingår i produkten på produktsidan.
LEVERANS
Alla priser är listade exklusive fraktkostnader. Fraktkostnaden läggs till i priset och betalas av kunden. Fraktkostnaden meddelas vid beställning.
VAD ÄR LEVERANSSTID OCH KOSTNAD?
Vår ambition är att skicka din order så snart som möjligt. Se valt fraktsätt för uppskattat antal leveransdagar. Kom ihåg att leveranstiden kan vara längre under perioder med hög försäljning och i anslutning till helgdagar. Observera att uppskattat antal leveransdagar inte är en garanti.
I kassan ser du exakt vilka priser och leveranssätt som gäller just din order.
RETURER
För att kunna säkerställa produktsäkerhet gäller ej ångerrätt eller returrätt vid köp av livsmedel.
Vårt mål är att du ska vara helt nöjd med produkten eller produkterna du köper från oss. Om inte, vill vi att du kontaktar vår kundservice inom 14 dagar.
I de undantagsfall vi kan acceptera din ångerrätt så måste produkterna skickas tillbaka till oss i obrutna förpackningar. Kunden står själv för returfrakt tillbaka till:
Lohilo Foods AB
Nylandavägen 2
35250 Växjö
Returrätten gäller ej på helt eller delvis förbrukade presentkort.
Läs mer om hur du gör byten och returer under "BYTEN & RETURER" i footer menyn du hittar längst ner på sidan.
EJ UTHÄMTAT PAKET
Om du inte hämtar din beställning i tid - så kommer du tyvärr inte att få en ny.
Du måste helt enkelt beställa den igen. Paketet kommer att gå i retur till oss och det kostar oss ca 150kr som vi behöver dra av din återbetalning.
Om paketet är mycket sent pga ett leveransproblem och det är därför du inte kunde hämta ut det, då kommer vi naturligtvis att lösa det åt dig!
Skulle ordern inte överstiga 150kr så debiterar vi istället orderns värde.
MISSTAG
Misstag sker ibland genom mänskliga faktorn eller andra fel, till exempel gällande pris eller produktinformation. Om ett misstag sker kommer vi naturligtvis göra vårt bästa att försöka korrigera det snarast möjligt. Vi har stor erfarenhet av nöjda kunder ända sedan vi startade och det är något som vi alltid lägger stor vikt vid. Alla vi på LOHILO strävar efter att du ska vara riktigt nöjd med ditt köp.
PERSONLIG INFORMATION & SÄKERHET
PERSONUPPGIFTER
När du handlar hos oss godkänner du att LOHILO lagrar och använder dina uppgifter, detta gör vi för att kunna hantera och leverera din beställning samt för att kunna låta dig som kund ta del av våra nyheter/erbjudanden i form av nyhetsbrev. Med hjälp av dina personuppgifter kan vi komma att kolla din kreditstatus samt din adress. Uppgifterna vi samlar in finns inte i några offentliga register och är alltså inte synliga för andra privatpersoner eller företag. Vi kommer inte under några omständigheter att sälja eller överlåta dina personuppgifter till någon annan.
GDPR ger dig rätt att begära utdrag av den information som är registrerad om dig.
Om någon information är missvisande, ofullständig eller felaktig kommer vi förstås att korrigera den om/när du informerar oss. Du kan också begära att informationen om dig raderas.
SÄKERHET
LOHILO utför seriöst och ambitiöst arbete med säkerhet och vi uppgraderar och uppdaterar våra system kontinuerligt för att upprätthålla denna webbplats till en säker plats för våra kunder. Eventuella försök att använda falska eller stulna kreditkortsuppgifter, få tillgång till en annan persons köpkonto eller annan brottslig verksamhet kommer att rapporteras till polismyndigheterna. Vi spårar IP-adresser för att kunna använda dem i brottsutredningar och förfaranden.
FORCE MAJEURE
Om LOHILO inte följer sina skyldigheter enligt dessa Allmänna Villkor på grund av ovanliga negativa omständigheter utanför vår kontroll, kan LOHILO inte hållas ansvariga. Exempel på sådana kan vara krig, inbördeskrig, revolution, upplopp, statliga åtgärder, strejk, lockout, blockering, elavbrott, telefon- eller internettjänst, naturkatastrofer eller liknande händelser.
TVISTER
Vi gör vårt bästa för att göra alla våra kunder nöjda. Vi försöker alltid att tillfredsställa dig om något är fel med ditt köp. Om det är något vi inte kan lösa, rekommenderar vi dig att göra ett klagomål hos Allmänna Reklamationsnämnden för en oberoende undersökning. Vi går vidare med alla ärenden.
KUNDSERVICE
Om du har några frågor, om något är fel med din beställning eller om du av någon annan anledning vill kontakta oss, hjälper vår kundtjänst dig gärna.